I Am AJ The Mommy

I Am AJ The Mommy

Tuesday, September 25, 2012

Assalamualaikum United Kingdom!

Pheww...

Macam tak percaya. Kami sekeluarga dah sampai bumi United Kingdom for almost 3 weeks. Too many things to update tapi macam biasalah.. Too many things to do lah kan.

First and foremost, we'll be moving into our own house this coming Friday. Yayy!! Eh Sekarang kau duduk mana AJ? Oh sekarang kami sekeluarga menumpang rumah Kak Normy and Abg Zul. Hah? 3 minggu kau tumpang rumah orang ke AJ? Ha iyaa... I myself can't imagine macam mana nak tumpangkan orang duduk rumah aku lama-lama. Maka Kak Normy and family ni memang sangat baik hati. Dah naik sogan dah ni tumpang rumah orang lama-lama.  Tapi nak buat macam mana. Rumah yang berkenan di hati available by end of this month.

Hari-hari aku bersyukur sebab jumpa family Kak Normy. Bersyukur jumpa orang yang baik-baik. Mitak dijauhkanlah orang-orang yang tak baik. Maklumlah.. Duduk negara orang. Nak-nak Malaysian kat Exeter ni tak ramai. Maka wajarlah saling bantu-membantu. Kalau menyombong, kita mati, siapa nak kapankan? Wallahualam..

Hokay!

On the supervisors part, I have met both of them last week. I personally like them. Bila aku borak-borak dengan PhD students kat sini, rata-rata bagitau,"Your SVs are superb! You are lucky to have them yadayadayadayada".. Kira kebanyakkannya kata SV aku memang menjadi rebutan la. So siapa yang dapat kira beruntung. Aku dalam diam, bersyukur sangat-sangat. But at the same time, they make me scared! Haha. Iyalah. Kalau SV bagus, haruslah aku bekerja keras. Kalau aku caucincai, silakanlah caucaucau dari bumi UK ni. Hohoho

I also managed to get a study room here. A brand new laptop also will be given to all PhD students in Business School. Alhamdulillah... Nampak gaya jadi milik WF lah kan as I already bought a Macbook Pro for myself. Hehe. Takkan University nak bagi Macbook pulak kan..... Hamboii over noks! Hahahaha



Nah gambar kitorang untuk mereka yang rindukan kami. Hehe.


Oklah. Nanti aku update lagi. Aku memang tengah mood nak update blog ni. Dalam erti kata lain, mood nak membebel. HAHAHAH DANG!


Till then. Bye.



No comments: