I Am AJ The Mommy

I Am AJ The Mommy

Friday, November 9, 2012

PhD Journey #5 The Writing Begins

Guess it's too early for me to feel the stress. Tapi bahang stress itu sudah mula dirasai.

I've started my writing since last week. Prior to that, I only read the articles and journals sampai kenyang seterusnya muntah.

The next meeting with the supervisor will be held in next 2 weeks but I have to submit the write up a week before that. Muntah lagi. Oh btw, have I told ya that my primary SV is the Head in my department? So yeah. Hope you can understand the pressures that I'm currently on to. I'm sure she will expect something like "Please don't make me feel humiliate of having such a loser like you". Ok exaggerate. Haha

On top of that, WF has started working since last Monday setelah 2 bulan menjadi penganggur bertauliah. Alhamdulillah. Ini semua NI (National Insurance) punya pasal. Nantila aku explain pasal NI. Tapi takpela. Now WF kerja 8 hours per day. Next week 12 hours lak. Pastu back to normal 4 hours per day. Tu pon sbb ganti member yang nak pergi bercuti ke Barcelona. Kumpul duit dulu. Nanti turn kami pulak ke sana ke mari. InsyaAllah jika diizinkan. Amin..

Eh AJ, kau tak kerja ke? Eh aku kan dah dpt allowance. Buat apa nak kerja? Kehkehkeh. Takdela. If both WF and I kerja, siapa nak jaga anak kan. Aku ni tunggu masa je nak shoot resume. Hehehe. Tapi tunggu lepas bersalin la and tunggu Damia besar sikit. Oh ya. I'm pregnant. Dah masuk 2nd trimester pon. Alhamdulillah. Yang tu pon nantilah aku cerita experience pregnant kat UK ni.

Okla. Nak sambung writing. Idea dah muncul kembali. Daaa


Sincerely,
aj-the-mommy

1 comment:

Dina Zakaria said...

good luck AJ..and take care =)