I Am AJ The Mommy

I Am AJ The Mommy

Friday, May 25, 2012

Damia Zahraa at 11th Months

11 bulan sudah umur Damia Zahraa. Another one more month to go for you to celebrate your 1st birthday Sayang..

New updates about her:

1. She can walk slowly tapi still kena pegang sebelah tangan la. Kalau dia malas atau dah penat nak jalan, dia akan duduk ikut suka hati dia itu jam jugak. Hahah

2. During breastfeeding, Mommy kadang-kadang takuiitt nak bagi boobs. Sebab kalau kena masa Damia ajak bergurau, dia bukan sucking tapi biting. Pastu ketawa terkekek-kekek buat muka comel bila Mommy jerit sakit. Nak marah pon tak jadi. Oh Damia T___T

3. Damia sudah ada 4 batang gigi. 2 atas 2 bawah. Tak sure la kalau kat belakang ada ke sebab tak perasan lak.

4. Damia sudah mula makan solid food. Oh aku bagi Damia makan the real solid food like porridge when she turned 10months. Prior to that, aku tak bagi sangat. I have my own reason. Kalau aku reveal pon tak guna. Hehe. As long as she looks healthy inner and outer side, I'm fine with that. InsyaAllah

5. Everytime aku masak porridge Damia, aku tak pernah lagi masukkan salt. So far aku tak pernah bagi Damia makan any salty foods. This one pon I have my own reasons. Some people might not understand this. They have their own stand. So do I. Hence, I'm not going to introduce any salty food to my baby until aku yakin sudah tiba masanya. InsyaAllah =)

6. She knows how to say Daddy but in her own version la, DEDEEEEEHHHHH.. Hahahah. Dulu, Mommy pon dia panggil DEDEEEEHHH. But now takde dah. Oh sedih hatiku. Hehe

7. Damia sebut Dolphin kan, DOLFF!! 1st time aku dengar, I thought she said DOG. Ya Allah accent mana tah anak aku ni pakai. Hahaha +___+

8. Sudah pandai minum dalam cup. Yaayy! Tinggal nak tunggu Damia pandai suap makan sendiri tanpa bersepah-sepah je. Sebab now my husband and I are still feeding her during eating time. So there's no chance la untuk berkotoran degil bagai. Hohoho

9. Damia masih ditidurkan dengan cara menyusu badan. Ini WAJIB. We both feel very comfortable with this way. I just can't believe that I'll be sleeping her using this way for up until this 11 months! Pheww

10. Even dah campur susu formula, tapi aku tak pernah lagi la bangun malam untuk buat susu Damia. Selak baju je. I'm impressed with myself. Plus Damia bukan bayi yang bangun malam. She's an easy baby setakat ini. Alhamdulillah. Syukur sangat-sangat.

11. Sempena umur Damia Zahraa yang ke 11 bulan, 11 bullet je lah Mommy sediakan eh. Heheh. Semoga Damia sentiasa berada di bawah lindungan rahmat Yang Maha Esa. Be a good baby ye Sayang.. You are my miracle. Amin.. InsyaAllah..

Your Sincere Mother,
aj-the-mommy

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

Farrah said...

bln dpn setahun dah..cepat kan..
erm, anak aku pn slalu gigit.bila kita jerit, dia gelak..adoiii

Dina Zakaria said...

mommy, birthday party please...

AJ the Mommy said...

FARA

Kan? Kejap je masa berlalu. hehe. yg part gigit tu memang awcchhh. hahah

DEENA

InsyaAllah kalau ada rezeki lebih ;)