I Am AJ The Mommy

I Am AJ The Mommy

Monday, February 28, 2011

Say No to Handbag. Say Yes to Diaper Bag

Slogan terbabit aku rasa telah diguna pakai oleh para ibu mengandung sejak berkurun lamanya. And now its my turn to feel the beat. Eceh. Baru aku tau nak shopping diaper bag pon boleh tahan rambang mata jugak rupanya. Ingat boleh beli dan belah saja. Owh tidak sesekali okay. EH kau semua benda pon nak rambang mata kan AJ?! Caishh..

Anyway, aku skang ni memang berada dalam situasi survey dan survey. Aku tak membeli papepon lagi. Sebab it's still too early to buy I guess. Tapi kawan-kawan yang sudah berpengalaman ramai yang sajes beli awal-awal. So tak rasa duit keluar sangat. Kira sama macam buat wedding preparation la. Beli awal-awal. So on the wedding itself nanti tak rasa keluar banyak duit sangat kan. Same goes to this kind of cases la. Hmmm.. Bole dipertimbangkan. Ceh. Setakat pertimbangkan je la. Duitnya celah? Hehe.

Tapi sistok dowh. Bila usha diaper bag, bole tahan mouth watering gak weh. Sama macam mouth watering time tengok stroller-stroller yang cool lagi cantik bergaya. Tapi telan liur sajork seperti biasa. Ekekekeke *gelak style annoying abes*

Tak percaya mouth watering?? Okay jom layan!

Owh before that maybe some of you taktau apa itu Diaper Bag kan? Huh?! Korang tau? Err. Ok fine fine. Anggap je korang taktau. Sebab dulu-dulu aku sniri pon tak pernah tau kewujudan diaper bag ni memberi impak besar kepada seseorang preggy mommy. Muahahaha

Diaper bag is one of the most essential baby items you'll need when you are new parent. It carry diapers for use and it also provides storage for baby bottles, toys, clothes and your own personal stuff. But honestly, aku dulu ingat diaper bag ni khas untuk letak diaper je weh. Rupanya tidak sama sekali.

And aku rasa kalau aku sniri pon taktau apa sebenarnya motif kewujudan diaper bag, haruslah WF pon taktau kan. Hoho. Sebab setau aku lelaki jarang amek tau hal-hal remeh cani. Dorang just tau asal ada bag utk sumbat semua barang baby tu, cukup! Eh tapi taktau la laki korang cane. Lain padang, lain rumputnya. HAHA TETIBA SANGAT APEKAH!!!

Aku pon tak penah tanya kakak ipar aku apa ada dalam Diaper Bag sampai la aku nampak gambar di atas, barulah aku macam Ooo no wonder la kena besar size nya. Senang sumbat semua. I looiikeee =p


Dan aku juga baru tau Coach juga turut menyajikan Diaper Bag untuk para ibu mengandung yang mengidam nak bergaya sambil mendukung anak masing-masing ke hulu ke hilir. Tapi untuk ibu mengandung kategori aku, seperti biasa, telan air liur sajork. Pasrah secara berdas-das T__T



Bukan setakat Coach, Gucci juga bijak merambangkan mata para preggy mommies yang kepingin mahu ada style ketika meng-carry diaper bag ala-ala tanak orang awam tau bahwasanya OWH SPOTTED! ADA PAMPERS ANAK 3 KEPING DALAM BAG TERBABIT


Tapi berbeza pula dengan Nine West. Aku rasa aku mampu beli yang ini. Tapi aku tak sure Nine West kat Malaysia ni ada ke tak Diaper Bag design ni. Kot kalau stock available only in US or Australia je memang menangis dalam hati. Lagi sekali, pasrah bertubi-tubi. Sobs!




OH EEMMM GEEEE THIS DIAPER BAG IS SUPER COOL MAN I WANT THIS SO MUCH BUT I KNOW IT'S IMPOSSIBLE TO GET THE DESIGN EXACTLY LIKE THIS IN MALAYSIA. Baiklah. Pasrah secara kencang. Ya. Kencang. Huwaaaaaaaaaaa. Cun gileeeee doooowwwhhh!!! Sumpah cun.

Baiklah cun sebab pink AJ DIAM SKANG!

Okay mula mengidam Diaper Bag. Apekah AJ??!!! Haishh.. Macam-macamlah kau ni AJ. Mentang-mentang Macam-Macam Aznil dah takde (sumpah takde kaitan), kau pulak yang nak macam-macam. Cubalah mengidam ayam goreng ke, nasi goreng pattaya ke, senang sket nak dapat. Tampar diri sniri secara maya skang!

Baiklah. Entry tamat secara segera. Bersyukur berpeluang menjadi seorang preggy mommy dan dapat merasai perasaan pelik tapi indah macam ni. Harap dipermudahkan semua yang dirancang. InsyaAllah. Amin



Loves,
aj-the-mummy

5 comments:

Dina Zakaria said...

nine west tu cam best jer..nak tunggu coach entah bile baru nak mampu..huhuuu

AJ the Mommy said...

tau takpe. nine west tu quite affordable gak la :)

kudozu said...

agagagaga! orang lain mengidam makan makan kau mengidam beg.

anyway, preggy mommy je kot Aj yang rasa macam best gila nak shooping diaper bag? hehe.

-kudozu

ashra said...

hehe.saya jujurnya pun baru tau =)

AJ the Mommy said...

KUDOZU

hahha. aku pon rasa time pregnant ni je nak rasa shopping diaper bag. pastu sure aku shopping handbag balik. ekeke


ASHRA

haha sama lah kita puan ;)