I Am AJ The Mommy

I Am AJ The Mommy

Wednesday, March 23, 2011

I Met @dynasCLPT at Motherhood Expo 2011

I am one of her twitter followers. If you are one of them too, I'm pretty sure you peeps might aware la that she was also involved during the Motherhood Expo together with Moms Little Ones. Maka I was thinking to see her DNA collection during the expo if berkesempatan la. Tapi idokle berharap sangat. Sebab mungkin dia takkan ada time aku ada.

I went to MidValley on last Friday tapi I knew that she wouldn't be there la of course on that day sebab according to her tweet, Dynas akan berada di expo on Saturday.

And FYI, WF is one of her fans okay!!! Menyampah! HAHAHA! Tapi he didn't follow Dynas's twitter so he didn't know la about the event yang melibatkan Dynas dan aku pon tak bagitau pon WF pasal tu. Kejam tak? MUAHAHAHA DAANNGGG!!!

Aku just bagitau WF yang aku ingat nak pegi expo tu on Saturday la instead of after working hours tros gerak ke Mid. Tapi he insisted to go to MidValley hari Jumaat tu jugak, maka aku layankan sajorrkk..Teehehee

Nak dijadikan cerita, we didn't bring any cash pon during the expo tu. As I mentioned earlier in the previous entry, kami hanya mahu cuci mata, bukan cuci duit. Maka, hamek kau tak bawak duit langsung. Hohoho

Then, kebetulan during last weekend, Angah and Kak Ana slept over in our house sebab Angah ada hal kat KL. So alang-alang Kak Ana ada sekali, aku ajak la dia jenjalan ke Motherhood Expo tu skali. Plus aku memang plan nak beli CD on Sunday tu pon. And owh! Aliy and Alea pon ada. Maka memang seronok la kalau berjalan-jalan melihat alam secara berjemaah kan =)

Maka I went to the expo for the 2nd time on last Sunday dengan dorang lak kecuali Angah la sebab he got work to do. Tapi konfem ah Ahad ramai manusia kan. So kitorg gerak quite awal pagi. Around 10-11 am camtu dah ada kat Mid. Semangat tak? Hehe ;p

Dalam kesesakan orang ramai di Motherhood Expo terbabit:-

AJ: baba, u tau tak? Dynas ada kat sini.

WF: HAHHH?!!! MANA??

AJ: I baca twit dia. Dia ada semalam lagi. Sebab tu I ajak u pegi smalam. Tapi u nak jugak pegi Friday tu. Nasib la.

WF: Cissss... Nape tak bagitau je Dynas ada. Mana la I tau. U saje je kan. Dengki dengan I. Eeeeiii

AJ: HAHAHAHA. Sebab I kesian dekat u la I bagitau u yang Dynas ada kat sini hari ni. I tau pon sebab I baca kat twit je la.

WF: Owh. U follow twit Dynas eh.

AJ: Yup.

WF: Kena follow jugak ah pasni. Hohoho

AJ: Cis! Over! Haha


Pastu kitorg pon pusing la semua booth yang ada kat situ. Tapi gerak hati kitorg mengatakan kedai Dynas kat area belakang-belakang sebab ye la. Kan dah pegi 2 kali. Maka dah bole hafal booth playmat katne, booth Avent katne, booth stroller katne kan.

Maka WF dengan semangatnya led the way dan menghala ke arah booth hujung-hujung. Tapi tak nampak jugak kelibat Dynas. Sampai lah aku tergerak hati nak ke arah belakang yang betul-betul belakang! Memang belakang abes la. And YES. Finally nampak jugak Dynas.

Then aku panggil la WF mengatakan sasaran telah ditemui. Semangat WF patah balik. HAHAHA. Tapi tapi tapi.... Hehehehe. Aku malas la nak tunjuk jakun sangat. Aku buat-buat tengok baju dia dulu. Walhal aku dah penah usha kat online butik dia pon. And aku tau baju dia quite pricey la.

Tapi kalau dah nama expo, sure ada diskaun kan? kan? kan? Hohoho. Then Dynas pon entertain lah aku. Lantas aku pon mulakan lakonan:

AJ: Eh! Macam kenal. U dengan kedai ni..... (buat-buat tanya kenapa dia ada dengan kedai Moms Little Ones) ;p

Dynas: Owh I joint venture skali dengan Moms Little Ones. Tu I letak sekali my collection.

AJ: Oooo. Yeke. Tu pelik nape u ada kt sini. Tapi I tau la u ada mention dlm twitter yang u akan ada kat sini. Tapi taktau lak joint venture sekali kan (ecececece kau AJ.... baik punya drama. lol ;p)

Dynas: Owh u follow twitter I eh. Ha nanti bole la amek gamba pastu kita twit-twit. Hehe

Pastu tros Dynas mitak tolong PA dia amekkan gamba kami sekeluarga. KAHKAH. Ada aku dapat pelempang free daripada korang ni. Hihu =p

Then aku pon belek-belek la DNA Collection tu. Bila tanye price, quite pricey tapi affordable la after the discount. Yang aku perasan most of the collections during that expo berharga below RM200. Affordable je ekceli tapi sebab barang baby adalah lebih penting daripada barang mommy nya maka sila bawak bersabar ye AJ.

TAPI TAPI TAPI I fell in love with 1 dress and aku TEROS BERMINAT and TEROS TANYA HARGA and TEROS BELI! Seriously aku suka gila dress tu. Just a plain dress. Simple yet menarik!

Dynas: Haa dress ni pon okay tapi u kene pakai dengan legging la sebab pendek sket.

Then bila aku try ukur kat badan sniri, TAKYAH PAKAI SELUAR PON OKAY!!!

AJ: Dynas!! I takyah pakai legging pooonn!!! Macam ni je dah bole sarung......Labuh jeeee

Dynas: Eh ha ah la!! Muat-muat utk u. Takyah pakai legging dah. Haha

AJ: Huwaaaaaaaaa tau la I pendeeeekkk. Sobs!!

Dynas: Hahaha. Sorry sorry. Sebab kalau I pakai memang kena dengan legging. Hehehe

Lantas WF dan Dynas gelak bersama-sama. Caittt! T_____T

Hah korang mesti tertanya-tanya mana WF kan? WF ada je kat tepi tu. Tah pahal mamat tu senyap je. Sebelum tu berie sangat nak jumpa Dynas kan. Tapi tak berborak pon. Segan bebeno atenye. Atau mungkin terpaku menyaksikan kecantikan Dynas. HAHAHAH PANG SEDAS KANG!!!

Time nak bayar dress tu Dynas bagitau la price dia dalam Rm170++ ke RM190++. Tak ingat. Pastu WF barulah start bersuara..

WF: Haaaa. Apa dia? I dengar RM150. RM150 kan b? Haha

AJ: Hahaha. Bole ke RM150? Bole la eh.

Dynas: Haha. Bole la bole la. RM150 (mungkin beliau mula pasrah atau malas nak layan kitorg dah. HAHA!)

AJ: Betul ke ni? Yeay. Halal ye Dynas.

Dynas: Yup. Halal halal. Don't worry.

Dah bayar tu kitorg borak-borak lagi. She was too friendly and siap tunjuk breastpump yang dia pakai iaitu Medela FS. Siap cerita lagi dulu dia pakai Spectra tapi blablablabla. Pastu borak pasal her boutique opening lak somewhere in May nanti.

Borak macam-macam sampailah dia follow twitter aku! HAH??!! Biar betul AJ??!! Jangan nak gebang ah Dynas follow twitter kau. Kau bukan artis pon! Hahaha.

I was surprised la when she requested to follow my twitter. Sebab perbualan asal adalah I told her that she definitely won't be able to read my twit to her la sebab aku privatekan twitter aku. So whenever I tag her name, she cannot read my tweet pon.

Pastu tros dia tanya aku punya nickname and cari time tu jugak pastu tros request to follow. Terkejut jugak. Speechless of course. Dah lah aku banyak merapu je dalam twitter kan. So aku rasa peratusan untuk dia unfollow aku 1 hari nanti adalah sangat tinggi. "Buat semak timeline aku je" kata Dynas. HAHAHA DANGG!


Inilah gambarnya. Yes! My belly is getting bigger and wider! Ngahahaha. And Dynas adalah super cantik. No wonder ramai lelaki memuja beliau. Termasuklah WF. Tapi WF tu sekadar berangan je lah kan. Dynas pon tak hengen laaaa nak pandang u sayang oiii! MUAHAHAHA DUSH!

Owh. If you wish to purchase any nursing attire from her collection, please log on to www.dna.com.my. Dah nama pon DNA stands for Dynas Nursing Attire. Takkan jual jersey bola lak kan. Eh apekah?!

Papepon, happy shopping yo! Ceh macam promote kedai sniri lak. LOL

Okayla. Itu sajork. Semoga terhibur. Hehe. Anyway, I'm leaving to Bandung tonight. Will update you peeps later. Adios!



Big hugs,
aj-the-mommy

1 comment:

Dina Zakaria said...

wahh..saje bikin aku jeles lahhh..